середу, 30 грудня 2015 р.

ДЕПУТАТСЬКІ ЗАПИТИ ТА ЗВЕРНЕННЯ

Матеріали взято за посиланням 
Решта корисних матеріалів на сайті Інституту політичної освіти


Як правило, офіційне спілкування депутата місцевої ради з органами влади, підприємствами, установами, організаціями складається з надсилання депутатських запитів та звернень та отримання відповіді на них. Закон надає право депутату звертатися до будь4якого органу, розташованого на території ради, з вимогами вирішити питання, віднесені до їхньої компетенції. 
Для початку зупинимося на визначенні термінів.

Що означає термін "депутатське звернення"? 
Депутатське звернення 4 викладена в письмовій формі вимога депутата місцевої ради з питань, пов'язаних з його депутатською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також керівників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз'яснення з питань, віднесених до їх компетенції.

Що означає термін "депутатський запит"? 
Депутатський запит 4 це підтримана радою вимога депутата місцевої ради до посадових осіб ради і її органів, сільського, селищного, міського голови, керівників підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, які розташовані або зареєстровані на відповідній території, а депутата міської (міста обласного значення), районної, обласної ради 4 також до голови місцевої державної адміністрації, його заступників, керівників відділів і управлінь з питань, які віднесені до відання ради.

Які існують основні вимоги до оформлення депутатського звернення (запиту)? 
Закон не передбачає особливих вимог щодо форми депутатського звернення чи запиту. Практичний досвід свідчить, що переважно у цих документах необхідними є такі елементи: 
1. Прізвище, ім'я, по батькові керівника органу, до якого подається звернення (запит) або окремої посадової особи. 
2. Короткий виклад суті порушеного питання (якщо має місце очевидне порушення закону 4 зазначення статті закону, який порушується). 
3. Вимога здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз'яснення з питань, віднесених до компетенції органу, до якого подається звернення. 
4. Вимога надання відповіді у встановлений термін. 
5. Вимога надіслати копію відповіді на звернення (запит) іншим особам (у разі, якщо депутат подає звернення (запит) не за власною ініціативою, а на прохання інших осіб, наприклад, виборців). 
6. Додатки до звернення (обґрунтовуючі матеріали, звернення виборців тощо). 
7. Дата та підпис депутата.

Який порядок розгляду депутатського звернення (запиту)? 
Орган або посадова особа, до якої подано депутатське звернення, зобов'язані у 104денний термін розглянути порушене депутатом питання та надати йому відповідь, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки 4 дати йому відповідь не пізніш як у місячний строк. Якщо депутатське звернення з об'єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений строк, депутату місцевої ради зобов'язані письмово повідомити про це з обґрунтуванням мотивів необхідності продовження строку розгляду. Депутат місцевої ради може взяти участь у розгляді свого звернення, про що органи або особи, до яких надіслано звернення, повинні повідомити йому завчасно, але не пізніше, ніж за п'ять календарних днів. Якщо депутат не задоволений результатами розгляду свого звернення або якщо органи або особи, до яких надіслано звернення, ухиляються від вирішення порушеного у зверненні питання у встановлений строк, він має право внести депутатський запит. Направлення депутатського запиту можливе лише після того, як місцева рада проголосує за таке рішення, попередньо включивши його до порядку денного свого засідання. У цьому разі рада встановлює термін надання відповіді депутату на його запит. Якщо запит з об'єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений радою строк, то орган або посадова особа зобов'язані письмово поінформувати про це раду та депутата і запропонувати інший строк, який не повинен перевищувати один місяць з дня одержання запиту. Після надходження відповіді від осіб, до яких звернуто запит, депутат має право на пленарному засіданні дати оцінку цій відповіді. Рада може провести обговорення відповіді на депутатський запит, запросивши при цьому на засідання посадових осіб, до яких було звернуто запит. За результатами такого обговорення рада приймає відповідне рішення.

Корисні поради 
1. Складайте запити і звернення з будь якого більш менш вагомого приводу. Це демонструє активність депутата і його зацікавленість у справах, які відносяться до компетенції ради. Якщо Ви проводите особистий прийом виборців, бажано на кожне письмове звернення виборців складати звернення або запит і надсилати до відповідних органів для реагування. 
2. Не очікуйте, що питання, порушене у зверненні, буде вирішено негайно. Найчастіше відповіддю є формальна відписка чиновника певного рівня, оскільки робота з депутатськими зверненнями для більшості чиновників є другорядною і такою, що "відволікає від основної роботи". Якщо Ви не задоволені відповіддю, наполягайте на включенні до порядку денного засідання ради питання про обговорення цієї відповіді з обов'язковим запрошенням осіб, які давали відповідь. 
3. Уважно складайте текст звернення (запиту). Чиновник тонко відчуває сильні та слабкі сторони депутатів. Тому для того, щоб до Ваших звернень ставилися з повагою та намагалися відповідно реагувати, переконайтесь, що Ви: 
- звертаєтесь до посадової особи, яка компетентна у вирішенні Вашого питання; 
- у своєму зверненні порушуєте справді важливе питання; 
- аргументовано викладаєте свої вимоги (рекомендуємо зазначати норми Закону, які обґрунтовують Ваші вимоги);
- дотримуєтесь ділової мови, не припускаєтесь орфографічних помилок та нелітературних висловлювань.


ДОДАТОК 
Зразок написання депутатських звернень 
за результатами розгляду звернень громадян 
Депутату Київської міської ради Шевчуку А.М 


Шановний Андрію Миколайовичу! 

Я, Заліщук Ніна Миколаївна, 1955 р.н., проживаю за адресою вул. Петренка, буд. 54а, кв.13 разом з мамою Ткачук К.Я. 1923 р.н. та донькою Заліщук К.Й. 1992 р.н., працюю провідним інженером програмістом ЮЦ в КНУТД. 
Звернутись до Вас змушує мене цинічне порушення громадянських прав моїх та моєї родини сусідами Стародубцевим Г.Д. та його дружиною, які мешкають в кв. 17, розташованій над моєю квартирою поверхом вище. 
Постійні сварки, погроми, п'яна лайка роблять неможливим нормальне життя вдень і відпочинок вночі. Майже щодня о 44ій, 54ій годині ранку ми змушені прокидатись від раннього підйому сусідів, яке супроводжується грюкотом, криками, пересуванням меблів, біганиною та лементом собак і котів. На прохання мої та сусідів із інших квартир вести себе тихіше, вони реагують грубою лайкою. Неодноразово ми з сусідами викликали міліцію, але це не дає позитивних результатів Стародубцев Г.Д. відчуває свою безкарність. Він погрожує сусідові, який заступився за мою сім'ю, погрожує мені. Особливо він агресивний в стані алкогольного сп'яніння. Я турбуюся за безпеку моєї матері, дитини, котра повертається зі школи, коли я на роботі. 
До всього цього останніми роками додалися ще проблеми, через які наше життя стало просто нестерпним. 
Ці сусіди мають двох собак та виводок котів. На вулиці собаки гуляють без повідків та намордників. В квартирі вся ця зграя в будь-який час дня і ночі здіймає біганину та галас. В теплу пору року балкон тваринами використовується як туалет. Всі випорожнення стікають на дах сусідського балкону, що поверхом нижче під моїми вікнами. Стоїть сморід. З січня 2005 року в кутку на стелі в кухні моєї квартири з'явились вологі руді плями, які збільшуються і не висихають. Час від часу чутно, як цей куток вичищають. Тому я припускаю, що це місце є також туалетом для тварин. Перевірити свої припущення не маю можливості через відсутність нормального контакту з цими сусідами. 
Моя квартира постійно заливається протягом трьох років сусідами через їхнє нехлюйство та несправне сантехнічне обладнання. Втративши надію самостійно вирішити цю проблему, я в липні 2004 року звернулась в ЖРЕО № 419. Після неодноразових візитів працівників ЖРЕО, яких Стародубцев Г.Д. не завжди впускав до квартири, були виявлені неполадки сантехнічного обладнання, на що було вказано. Сусід обіцяв їх усунути самостійно. А через два місяці, 04.11.2004р. мою квартиру знову було залито 4 пошкоджено коридор, ванну кімнату, кухню. Копію акту по факту залиття додаю. Працівників ЖРЕО №419 та міліції, викликаних мною, Стародубцев Г.Д. не впустив в свою квартиру. 
Вночі 17.02.2005р. мою квартиру знову залито. Аварійну службу, викликану диспетчером ЖРЕО №419, міліцію, викликану мною, двох сантехників, направлених ЖРЕО, в своє помешкання Стародубцев Г.Д. не впустив. 
Вражає те, що при наявності порушень громадського спокою, санітарних норм, нанесення ушкоджень житлу, нанесення моральних та матеріальних збитків, вирішити ці проблеми за допомогою дільничного інспектора міліції та ЖРЕО№419 НЕ МОЖНА. У ВІДЧАЇ ЗВЕРТАЮСЬ ДО ВАС ЗА ЗАХИСТОМ І ДОПОМОГОЮ. Прошу Вас та керівників органів, до яких я звертаюсь зі скаргою, в межах компетенції розібратися в даному питанні та вжити невідкладних заходів щодо усунення порушень моїх прав. Відповідь прошу надіслати мені в установлений Законом України "Про звернення громадян" термін. Сподіваюсь на Ваше розуміння, допомогу і захист. Буду щиро вдячна. 

22.02.2005 
Н.М. Заліщук





1 коментар:

  1. чи хтось тут колись стикався з фінансовим зривом? у мене це було, і це була нелегка ситуація, тому що я втратив майже все, і я не міг пояснити, як все відбувалося, але COVID-119 мене справді злетів, але я сьогодні вдячний за все Пан Лі зробив для мене те, що допоміг мені взяти позику за 2 проценти, щоб повернути мій бізнес, і сьогодні я щаслива людина через те, що життя було несправедливим до мене протягом усіх цих періодів covid19. з великою компанією США, яка позичає гроші будь-кому, хто шукає позику, і готовий повернути з процентною ставкою 2 у відповідь, тут його електронна адреса: 247officedept@gmail.com та whatsapp: + 1-989-394-3740

    ВідповістиВидалити